Καλώς ήρθες ξένε στον τόπο μου.
Το παρόν ιστολόγιο δεν ανήκει στα "ιστολόγια ενημέρωσης" , οπότε δεν μπορεί με οποιονδήποτε τρόπο να θεωρηθεί Μ.Μ.Ε. , ενώ δεν έχει ως στόχο να επηρρεάσει την κοινή γνώμη.

Είναι τόπος έκφρασης προσωπικών ιδεών και πεποιθήσεων και δεν φιλοξενεί ειδήσεις , θέματα ή άρθρα που έρχονται σε αντίθεση με τις απόψεις μου (ή απλά με αφήνουν αδιάφορο).
Σε αντίθεση με άλλα ιστολόγια , οι απόψεις που εκφράζονται εδώ είναι αυστηρά προσωπικές και τα γεγονότα παρουσιάζονται "φιλτραρισμένα" και μονόπλευρα , όπως τα αντιλαμβάνομαι εγώ , από τη δική μου οπτική γωνία , οπότε δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να θεωρούνται "δεδομένα"...

29/11/10

Μέθοδος Π.Κ.Ν. Νο 4


Καταστροφικές παραγωγές Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας(ΜΜΕ)
Τα ΜΜΕ χρησιμοποιούνται κυρίως για την ενημέρωση και την διασκέδαση του κοινού. Όμως πρέπει να υπάρχουν ποιοτικά κριτήρια και στις δύο παραπάνω δραστηριότητες υπό την έννοια της προστασίας της νοημοσύνης, της ψυχοσωματικής υγείας των ανθρώπων και του Δικαίου. Η δε ποιότητα της διασκέδασης να είναι ποιοτικά ανώτερη σε ανθρώπινο πολιτισμό, σε σύγκριση με την ζωώδη συμπεριφορά και τα ζωώδη ένστικτα. Στην ενημέρωση από τα ΜΜΕ στην πλειονότητα γίνεται ΠΚΝ με το να μην παρουσιάζονται τα σημαντικά και ουσιώδη γεγονότα, υπό την έννοια των θετικών και ανθρωπιστικών επιστημών, αλλά με το να παρουσιάζονται σε μακρύτατο χρονικό διάστημα ασήμαντες λεπτομέρειες, με συνήθως κρυμμένη την ουσία των γεγονότων, με συνέπεια το κοινό να παρακολουθεί την «ενημέρωση» επί μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να καταλαβαίνει τι πραγματικά έχει συμβεί, αλλά να υφίσταται μόνο συναισθηματική επιρροή υπό την μορφή θεατρινισμών, με αποτέλεσμα να αδρανοποιείται η κριτική σκέψη και η νοημοσύνη του τηλεθεατή, ακροατή και αναγνώστη.


Οι ειδήσεις των ΜΜΕ αναφέρονται σχεδόν πάντα(στατιστικά) σε τρομακτικά και δραματικά γεγονότα, με σχεδόν πλήρη έλλειψη ανακοινώσεως ευχάριστων γεγονότων ή ανακοινώσεων επιστημονικής προόδου(εκτός της ιατρικής), με συνέπεια η αντίληψη της πραγματικότητας του κοινού σημαντικά να παραμορφώνεται σχετικά με την πραγματική εικόνα της κοινωνίας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αδιαφορία και τεράστια ανοχή για μεγάλα κακουργήματα και εχθρότητα προς τον άγνωστο άνθρωπο με συνέπεια να συμβάλει στην κοινωνική απομόνωση του ανθρώπου και σε κοινωνικά προβλήματα που υποβαθμίζουν σημαντικά την αποδοτικότητα της χρήσεως της νοημοσύνης. Η απόδοση της ανώτερης νοημοσύνης σημαντικά αυξάνει όταν το κοινωνικό της περιβάλλον είναι δημιουργικό με την έννοια της δημιουργικής οικογένειας, της Δικαιοσύνης και της δημιουργικής ηθικής.

Μία άλλη μέθοδος ΠΚΝ είναι τα τηλεπαιχνίδια που τονίζουν υπέρμετρα την χρήση της απομνημόνευσης σε άχρηστες γνώσεις και αποκλείουν την χρήση της κριτικής σκέψης και της νοημοσύνης και αμείβουν με βραβεία την άχρηστη γνώση.
Επίσης, συνέπεια της τρομοκρατίας που προωθούν τα ΜΜΕ είναι ότι τρομοκρατούν τον πολίτη και έτσι τον κάνουν πιο επιρρεπή στον έλεγχο που τα ΜΜΕ επιβάλουν στατιστικά στην σκέψη(π.χ. τι θέματα θα συζητά και τι θα ενδιαφέρεται το κοινό) και στην συμπεριφορά του κοινού(άμεσες ή/και έμμεσες επιρροές από φίλους, διαφημίσεις και σαπουνόπερες(classical conditioning-Ivan Pavlov) για το τι να πράξουν και το τι αμείψουν(operant conditioning-Skinner), με αποτέλεσμα το κοινό, στατιστικά, να συμπεριφέρεται σαν «ρομποτάκι» «τηλεκατευθυνόμενο» από τα ΜΜΕ.
Με αυτή την μέθοδο του ΠΚΝ ,μειώνεται σημαντικότατα η νοημοσύνη και τα δημιουργικά ενδιαφέροντα του κοινού. Οι συνέπειες είναι σημαντικότατες μακροπρόθεσμα για τα Εθνικά συμφέροντα, διότι μελλοντικά δεν θα υπάρχουν ευρέως διαθέσιμοι άνθρωποι υψηλής νοημοσύνης και γνώσεων για να παίρνουν τις βέλτιστες αποφάσεις στα πολύ δύσκολα και περίπλοκα προβλήματα που θα δημιουργούνται με την ταχύτατη και ίσως ανεξέλεγκτη εξέλιξη των επιστημών, της τεχνολογίας , και των διεθνών σχέσεων.
Επιπλέον η συνήθης άρνηση στο να πληροφορήσουν το κοινό για σημαντικές επιστημονικές ανακαλύψεις(εκτός της ιατρικής) καταστρέφει τις ευκαιρίες για την ανάπτυξη της διανόησης και της νοημοσύνης του κοινού, με το να στερεί στους πολίτες την δυνατότητα να αναπτύξουν ενδιαφέροντα και συζητήσεις σε επιστημονικά θέματα και σχετικούς νοήμονες προβληματισμούς, με συνέπεια η νοημοσύνη και η ποιότητα των γνώσεων του κοινού να κρατείται σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Αντιθέτως τα ΜΜΕ έχουν διαμορφώσει πρότυπα για τα «όνειρα» της νεολαίας με σκοπό την μίμηση των ποδοσφαιριστών, τραγουδιστών «σκυλάδικων» τραγουδιών και ανήθικων ηθοποιών, αντί η νεολαία να ενθαρρύνεται και να θαυμάζει διακεκριμένους ανθρώπους της επιστήμης, της δημιουργικής νοημοσύνης & διανόησης και του δημιουργικού πολιτισμού .
Οι παραγωγές των ΜΜΕ είναι δυνατόν να επηρεάζουν την αντίληψη του κοινού, με την έννοια ότι τα ΜΜΕ μπορούν να κάνουν διαχείριση της αντίληψης (perception management) του κοινού ,διότι του υποβάλουν πιθανές ερμηνείες που είναι σύμφωνες με τα συμφέροντα των συγκεκριμένων παραγωγών των ΜΜΕ. Για παράδειγμα τα υπέρμετρης βίας και τρομοκρατίας φιλμ των ΗΠΑ στατιστικά αυξάνουν την πιθανότητα μια συμπεριφορά ή και ένα γεγονός να ερμηνευθεί από την αντίληψη του ανθρώπου ως απειλητικό .Εάν ο άνθρωπος ζει σε ένα διαρκές απειλητικό περιβάλλον (που μπορεί να είναι και αποτέλεσμα της βίας και τρομοκρατίας των ΜΜΕ) τότε μειώνεται σημαντικά η ικανότητα του για πολύ μεγάλη πρωτοτυπία (creativity) και για λύση πολύ περίπλοκων προβλημάτων, δηλαδή υφίσταται ΠΚΝ που μειώνει σημαντικά την απόδοση της χρήσεως της νοημοσύνης. Οι επιδράσεις των ΜΜΕ στην λειτουργία της αντίληψης του κοινού μπορεί να είναι καταστρεπτική για την νοημοσύνη του ανθρώπου, διότι μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένες ερμηνείες γεγονότων και συνεπώς σε λάθος ορισμό προβλήματος, με αποτέλεσμα να δοθούν λάθος ή παραπλανητικές «λύσεις» στην «πραγματικότητα» που αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος, και βάση αυτής (της υποκειμενικής πραγματικότητας) να παίρνει λάθος αποφάσεις.
Στην σύγχρονη εποχή μια άλλη διεθνής μέθοδος ΠΚΝ είναι ο έλεγχος του διεθνούς δικτύου ηλεκτρονικών υπολογιστών INTERNET με τις πιο δημοφιλής search engines (προγράμματα έρευνας) σαν τα Yahoo, Altavista, Lycos, Netscape, Microsoft, κ.α. στα οποία δίδεις λέξεις «κλειδιά» και σου βρίσκουν τις σχετικές διευθύνσεις όπου υπάρχουν πληροφορίες που σχετίζονται με τις λέξεις κλειδιά που έχεις δώσει .
Οι πιο δημοφιλής search engines(όλες στις ΗΠΑ) φαίνεται ότι συνεργάζονται για να ελέγχουν την αναζήτηση των πληροφοριών από το INTERNET.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...">